چند نکته کابردی برای سفر به هند

هند کشوری شلوغ و شاید هم عجیب و غریب است که اتفاقا جذابیتش را هم مدیون همین شلوغی و همین عجیب و غریب بودن است. حالا اگر شما می خواهید به این کشور شلوغ، منحصر به فرد و جذاب سفر کنید، بهتر است که از چند نکته کاربردی برای سفر به هند اطلاع داشته باشید تا در طول این سفر هم به شما خوش بگذرد و هم اینکه از نظر سلامتی و موارد دیگر با مشکل مواجه نشوید.

در هند خودتان را تحت فشار قرار ندهید

یکی از مهمترین نکاتی که باید درباره سفر به هند به شما بگوییم، این است که سعی کنید فقط از چند شهر مشخص در طول سفرتان دیدن کنید. به شما توصیه می کنیم که به جای اینکه از ده تا شهر مختلف با سرعت زیاد دیدن کنید، وقتتان را به بازدید از یک، دو یا نهایتا سه شهر اختصاص دهید و از هر کدام از این شهرها بدون دغدغه و عجله دیدن کنید.

هند - پرین پرواز

در هند به تفاوت های فرهنگی نگاه مثبتی داشته باشید

اگر هند را برای سفر انتخاب کرده اید، باید این را قبول کنید که مردم هند فرهنگی متفاوتی از فرهنگ کشور ما و همین طور فرهنگ کشورهای دیگر دارند. پس بهتر است که خودتان را برای این تفاوت های فرهنگی آماده کنید و دید مثبت به آن ها داشته باشید. یادتان باشد که همین تفاوت های فرهنگی است که باعث جذاب شدن سفر به یک شهر یا کشور جدید می شود و شما نباید در مواجهه با آن ها سختگیری داشته باشید.

هند - پرین پرواز

از مناطق حومه ای شهرها نیز دیدن کنید

همان طور که گفتیم، بهتر است که شما یک یا چند شهر محدود را برای بازدید در هند انتخاب کنید. اما با این حال خوب است که از قسمت های حومه همان یک یا چند شهر نیز بازدید داشته باشید. چراکه حال و هوای روستاهای اطراف شهرهای بزرگی مثل دهلی و بمبئی بسیار جالب است و شما با بازدید از این روستاها می توانید بهتر با هندی ها و آداب و رسوم های خاص و متفاوتشان آشنا شوید.

هند - پرین پرواز

کفش های راحتی را برای سفر به هند به همراه داشته باشید

اولا اینکه شما در طول سفر به هند به احتمال زیاد پیاده روی های طولانی را در پیش خواهید داشت. دوما اینکه شما برای بازدید از خیلی از معابد هند ناچار هستید که کفش هایتان را از پا در بیاورید. پس بهتر است که کفش هایی را برای سفر به هند انتخاب کنید که اولا راحتی زیادی را در آن ها احساس کنید و دوما اینکه در آوردن و پوشیدن آن ها برایتان ساده باشد.

یک سیم کارت هندی برای خودتان تهیه کنید

اگر شما یک سیم کارت هندی داشته باشید و با آن بتوانید به اینترنت متصل شوید، همه چیز در طول سفر برایتان ساده تر می شود. با داشتن یک سیم کارت و دسترسی به اینترنت می توانید از گوگل مپ و خیلی از اپلیکیشن های کاربردی دیگر استفاده کنید. پس بهتر است که به محض اینکه پایتان به هند رسید، یک سیم کارت برای خودتان تهیه کنید.

هند - پرین پرواز

در هند تخفیف گرفتن را تمرین کنید

اگر شما هم از تخفیف گرفتن از فروشنده ها خجالت می کشید، بهتر است که این خجالت را در طول سفر به هند فراموش کنید. چراکه در بازارهای هند رسم است که همه تخفیف می گیرند. پس اگر شما این کار را انجام ندهید، عملا مجبور هستید که هزینه های گزافی را برای خرید اجناس و سوغاتی های مختلف در هند بپردازید.

هند - پرین پرواز

در اغذیه فروشی های شلوغ غذا بخورید

نیمی از جذابیت سفر به هند مربوط به امتحان کردن غذاهای خوشمزه هندی می شود. نکته اینجاست که خیلی از غذاهای لذیذ هندی را می توانید از اغذیه فروشی های خیابانی تهیه کنید. توصیه ما به شما این است که اگر دلتان خواست که از چنین اغذیه فروشی هایی غذاهای محلی هند را خریداری کنید، حواستان به بهداشت اغذیه فروشی مورد نظرتان باشد و هر جایی را برای غذا خوردن در هند انتخاب نکنید. یک راهکار ساده این است که ببینید کدام اغذیه فروشی از بقیه شلوغ تر و محبوب تر است و شما هم به همانجا بروید تا هم مطمئن باشید که غذاهای آن تازه هستند و هم اینکه از نظر بهداشتی مشکلی ندارند.

هند - پرین پرواز

برای رزرو تور ارزان هند می توانید با ما در پرين پرواز تماس بگیرید.

تورهای پیشنهادی

جاذبه های گردشگری

راهکارهای سفر ارزان به هند

راهکارهای سفر ارزان به هند

چگونه ارزان به هند سفر کنیم؟ می خواهید بدانید که چگونه می توانید با کمترین بودجه ممکن به هند سفر کنید؟ می خواهید بدانید که چه راهکارهایی برای سفر ارزان به هند وجود دارد؟ دوست دارید بدانید که چگونه می توان هزینه های سفر به هند را کاهش داد؟ پس این مطلب را از دست ندهید. در ادامه عملی ترین و کاربردی ترین راهکارهای سفر ارزان به هند را با هم بررسی می کنیم. با خواندن این مطلب با ایده های بسیار خوب برای سفر ارزان به هند آشنا می شوید.

ادامه مطلب
کشور هند

کشور هند

هند یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان با تنوع بیشمار و میراث فرهنگی غنی است، این کشور طی 72 سال اخیر استقلال خود به پیشرفت همه جانبه اقتصادی و اجتماعی رسیده است، هند در تولید محصولات کشاورزی خودکفا شده و اکنون یکی از برترین کشورهای صنعتی جهان است، این کشور از ارتفاعات پوشیده از برف از هیمالیا تا جنگل‌های بارانی گرمسیری در جنوب امتداد یافته است و در محدوده شمال شرقی هیمالیا بزرگ، به سمت جنوب و در مناطق گرمسیری سرطان کشیده می‌شود و در میان خلیج بنگال در شرق و دریای عرب در غرب به اقیانوس هند می‌رود، هند، کشوری است که بخش اعظم آسیای جنوبی را اشغال می‌کند، قانون اساسی این کشور متشکل از 29 ایالت است که هر یک دارای کنترل قابل توجهی در امور خود هستند، هند با تقریباً یک ششم از کل جمعیت جهان پس از چین دومین کشور پرجمعیت دنیا است. تاریخ هند حاصل ادغام مداوم با مهاجران و فرهنگ‌های متنوعی است که هند را احاطه کرده‌اند، هندوستان که در مرکز آسیا قرار دارد، چهارراهی از فرهنگ‌ها از چین و اروپا تا ارتباط آسیا با فرهنگ‌های آفریقا است، تاریخ این کشور باستانی و پویا است و به اندازه تاریخ بشریت قدیمی است و به ابتدای تمدن بشری باز می‌گردد، این تمدن با فرهنگ عجیب در کنار رودخانه ایندوسIndus و در مناطق کشاورزی در سرزمین‌های جنوبی هند شروع شد، تولد تمدن باستانی ایندوس در مناطقی مانند مونجوجو-دارو، هاراپا و لوتال و آمدن آریایی‌ها شکل گرفت، این دو مرحله معمولاً به عنوان دوره‌های قبل از ودریک و ودیک توصیف می شوند. در دوره ودایی است که برای اولین بار هندوئیسم به وجود آمد، این زمانی است که وداها " Vedaha " تاریخ نگاری شدند، در قرن پنجم، بخش‌های بزرگی از هند تحت نظر آشوکا " Ashoka " متحد شدند، او همچنین به بودیسم گروید و در زمان او بود که بودیسم در سایر مناطق آسیا گسترش یافت، در زمان سلطنت مائوریاها بود که هندوئیسم شکلی را به وجود آورد که دین در آن مهم بود، اسلام ابتدا در قرن هشتم به هند آمد و تا قرن یازدهم قاطعانه خود را در هند به عنوان یك نیروی سیاسی تأسیس كرد، سلسله‌های هندوستان لودی‌ها، توغلاق‌ها و بسیاری دیگر، که بقایای آنها در دهلی و در جای دیگری در اطراف شمال هند قابل مشاهده است، پراکنده شدند، با حضور سرانجام امپراطوری مغول، هند وحدت سیاسی دست یافت، همچنین حضور اروپا در هند به قرن هفدهم میلادی می‌رسد و در قسمت دوم این قرن است که امپراطوری مغول شروع به تجزیه کرد و راه را برای کشورهای منطقه باز کرد، در رقابت برای برتری، انگلیسی‌ها پیروز ظاهر شدند، شورش سال 1857-1858، که به دنبال احیای برتری هند بود، بی‌فایده بود و با تاجگذاری بعدی ملکه ویکتوریا به عنوان امپراتور هند، ادغام هند در این امپراتوری کامل شد، مبارزات پی در پی باعث شده بود که انگلیسی‌ها در سال 1947 از هند خارج شوند و هند به سیاستی دست یافت که امروزه شاهد آن هستیم.

ادامه مطلب
مسجد جامع آگرا هندوستان

مسجد جامع آگرا هندوستان

بنای مسجد جامع آگرا هند یکی دیگر از بناهای دوره گورکانیان هند است اثری شاخص که آن را با مسجد جامع دهلی از نظر ساختار معماری در ارتباط تنگاتنگ می بینند.

ادامه مطلب