سفر به شهر نرگس و شقایق

نویسنده: فاطمه حیدری

سن: 32 سال

سفرنامه - پرین پرواز

از آنجائیکه سفر برای سلامت روح و جسم آدمی مفید است در طول زندگس سعی بر آن داریم که مسافرت هایی هرچند کوتاه ترتیب دهیم تا در میان مشغله ها ی مداوممان فرصتی برای تنفس و دوری از تنش این زندگی ماشینی داشته باشیم.قطعا در زندگی هر کسی تعداد زیادی سفر خوب و بد بوده است و برای همه مان پیش آمده که یک سری خاطرات مربوط به یک سفر داخلی یا خارجی خاص در ذهنمان مانده که هر کجا مینشینیم در مورد آن صحبت میکنیم و آن مکان را پیشنهاد میدهیم .

من هم از این قضیه مستثنی نبودم در میان سفرهایی که رفته ام ، سفر دو روزه ایی که بهبهان در خوزستان داشتم برایم جز خاطرات خوب تعریف کردنی بوده است. به پیشنهاد یکی از دوستان برنامه سفر را از آژانس هواپیمایی پرین پرواز خریداری کردیم و ما سه نفر بودیم که میبایست برای اولین بار یک گروه طبیعت گردی که نماینده آژانس پرین پرواز بود را در بهبهان ملاقات کنیم.دو نفرمان از تهران با پرواز ماهان که از آژانس پرین پرواز خریداری کرده بودیم سفر را شروع کردیم 1 ساعت بعد اهواز بودیم.بعد از خوش و بشی با نفر سوم سوار ماشین شدیم حدودا 2 اعت بعد به بهبهان رسیدیم.مقصدمان مستقیم به سمت پلاژهای ( ساختمان تفریحی و ورزشی) سد مارون بود (سدی خاکی بر روی رود مارون)هرقدری که سد خشک و بی آب و علف بود رفته رفته به محض رسیدن به منطقه حفاظت شده پوشش زمین سبز تر ، درختان سرزنده تر و طبیعتا هوا بهتر می شد. تقربیا از 3 گیت ورودی گذشتیمکه میبایست اسم نماینده،شماره اش و اسامی خودمان را ثبت میکردیم.دروافع عبورمان مستلزم داشتن چیزی شبیه معرفی نامه بود. خوشبختانه این هماهنگی ها قبلا توسط نماینده آژانس پرین پرواز انجام شده بود و ما بعد از 3 توقف کوتاه وارد محوطه شدیم.مسیر بسیار زیبا و هوا بسیار عالی بود .وسط آن بافت سنگی و خاکی زمین رنگ فیروزه ایی رودخانه مارون چشم را میگرفت.

مسیر ما به دور این نگین آبی و گله به گله درختان سرسبز میچرخید تا به گروه رسیدیم. بعد از کمی استراخت نهار را در مجموعه پلاژها خوردیم . به چرخش در محوطه پرداختیم هرگوشه از آن زیبایی خاص خود را داشت . بعد از شام به محوطه رسیدیم و حدود 2 ساعت دوچرخه سواری کردیم. شب را در ویلایی که برایمان رزرو شده بود گذراندیم.

سفرنامه - پرین پرواز

فردا صبح بعد از صرف صبحانه ماهیگیری کردیم که من موفق به گرفتن ماهی نشدم. البته برای نزدیک شدن به آب پشت سد باید حواستان به جزر و مد آب باشه در هنگام مد آب چنان بالا میاد که اگر حواستان نباشد وسایل تان به زیر آب میرود . بعد از کباب کردن ماهی ها صید شده پلاژ را به مقصد نرگس زار بهبهان ترک کردیم. 5 کیلومتری شهر بهبهان به یک دشت 200 هکتاری از انواع گل نرگس رسیدیم از عطر گل نرگس مست شدیم یک دل سیر استشمام کردیم و عکس انداختیم و گل دسته جمع کردیم و هدیه گرفتیم . پس از دل کندن از آن حجم زیبایی مسیر دو ساعته به اهواز را پیش گرفتیم و به نقطه ی شروع برگشتیم. شب مهمان یکی از آشناهایی که نماینده آژانس پرین پرواز معرفی کرده بود ، بودیم به صرف فلافل خیابان لشگر خیابانی که از دو طرف با فلافلی های سلف سرویس احاطه شده بود بعد از آن شب با پروازی که از آژانس پرین پرواز گرفته بودیم به تهران بازگشتیم.

هرچند زمان کمی برای این سفر داشتیم و بسیاری از مکان های تاریخی و دیدنی این شهر را نتوانستیم ببینیم ولی همین دو روز و این زمان کم بهترین استفاده را کردیم و از آژانس پرین پرواز بابت این برنامه ریزی دقیق با این وقت کم برای بازدید از شهر واقعا متشکریم، این شهر را به شما حتما توصیه میکنیم .