سفر به استانبول شهر همیشه بیدار

نویسنده: المیرا گرامی

سن: 34 سال

سفرنامه - پرین پرواز

ممکن است در آغاز سفر شما حرفی برای گفتن نداشته باشید،اما سفر در پایان از شما یک نویسنده می سازد.(ابن بطوطه)

اولین تجربه مسافرت خارج از کشور من به سال 75برمیگرده که به اتفاق خانواده به استانبول سفر کردیم . پرواز ترکیش که یکی از معتبرترین و بهترین پروازهای ترک هست رو رزرو کردیم. هتل را در منطقه فاتیح رزرو کردیم که بتونیم تقریبا 5 تا 6 روز اقامت داشته باشیم هتلی را که رزرو کردیم هتل سلطان بود که بیشتر دربارش صحبت میکنم . روز پرواز با ماشین خودمون به سمت فرودگاه امام خمینی حرکت کردیم به فرودگاه که رسیدیم به سالن انتظار رفتیم و بعد نزدیک به ساعت حرکت پرواز بارهای خود را به قسمت بار تحویل دادیم و کارت پروازی را تهیه و به سمت هواپیما رفتیم و سوار شدیم لذت پرواز با پرواز ترکیش واقعا یک تجربه بینظیر بود که من حتما به شما توصیه میکنم.

پس ورود به فرودگاه استانبول سوار ماشین کرایه ایی شدیم و به سمت هتل حرکت کردیم . ما خانواده ترک زبان هستیم و می توانیم به زبان ترکی استانبولی تا حدودی صحبت کنیم برای همین مشکلی برایمان پیش نمی آمد. هتلمان در منطقه فاتح بود که منطقه قدیمی و بافت قدیمی دارد نزدیک به سلطان احمد و ایاصوفیه و بازار بزرگ استانبول بود و دسترسی راحتی داشتیم بطور کلی اکثرا استانبول را با منطقه تکسیم می شناسند و خواستار اقامت در این منطقه هستند اما ما در اون منطقه تکسیم زیاد کاری نداشتیم بنابراین فاتح را انتخاب کردیم اما اگر می خواین زمان طولانی استانبول اقامت داشته باشید و دسترسی آسونتری به مراکز داشته باید منطقه تکسیم بهترین گزینه است.

سفرنامه - پرین پرواز

قصد ما از این سفر اقامت 3 تا 4ماه در استانبول بود به خاطر همین بعد از اقامت در هتل خانه ایی را در همان منطقه اجاره کردیم خانه های اجاره ایی استانبول در آن زمان به صورت مبله اجاره داده میشد در حال حاضر هم بدین شکل اجاره داده میشود بعد از اقامت چندماهه در استانبول و انجام یک سری از کارهای مهاجرتی برای ویزای کانادا که متاسفانه موفق به اخذ آن نشدیم به ایران بازگشتیم .

اما این سفر سفری جالب و پرخاطره بود چون بصورت موقتی تجربه زندگی در استانبول را کسب کردیم . در آن زمان استانبول شهری رو به توسعه و پیشرفت بود شهری زنده و زیبا برای تفریح، کار، گردش بود . که در گذر این سالها تا به امروز این شهر شهری پر جنب و چوش تر و پیشرفته تر از قبل شده است. بطور کل اقامت کوتاه مدت در این شهر بسیار مهیج است و حتی امرار معاش و ارتباط با مردمانش تجربه ایی لذت بخش بوده است.