زیبایی ویتنام

ویتنام ترکیب بسیار جالبی از چشم اندازهای طبیعی شگفت انگیز و فرهنگ بسیار جالب توجه است. علاوه بر جذابیت های گردشگری، مناطق تاریخی، قلعه ها و بناهای قدیمی و غذای لذیذ ویتنام باعث محبوب شدن این کشور در دنیا شده است. ویتنام کشوری است که سالهای سال از جنگ و فقر در رنج بوده است و البته هنوز هم می توان اثر آن را در جامعه دید.

اختنلاف ساعت ویتنام با تهران، ۲ ساعت و نیم است و در واقع ۲٫۳۰ ساعت از آن جلوتر است. مردم این کشور به زبان ویتنامی صحبت می کنند و واحد پول آن، دونگ (VND) است. این کشور دارای ۴ فرودگاه بین المللی است که عبارتند از: فرودگاه کن دو- فرودگاه دا نانگ و فرودگاه نوا به

ویتنام به طور کلی ۲ فصل متفاوت دارد: فصل گرم و سرد که فصل گرم، از ماه می تا اکتبر ادامه دارد و فصل سرد سال هم از ماه نوامبر شروع می شود و تا آوریل ادامه دارد. در ویتنام، فصل بارانی یا همان مونسون هم وجود دارد و بطور کلی باران زیادی در این کشور می بارد و میانگین هوا در آن بین ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.

در مورد بهترین زمان سفر به ویتنام باید گفت که این زمان، بین ماه های فوریه تا آوریل و از آگوست تا اکتبر است. در این ماه ها، میزان بارنگی کمتر است و دمای هوا هم متعادل است.

ویتنام جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی دارد و همین باعث می شود تا بتواند هر سلیقه ای را راضی نگه دارد. جاذبه های گردشگری مهم این کشور پهناور عبارتند از:

خلیج هالونگ (Ha long): این خلیج، جز میراث فرهنگی یونسکو است و یکی از زیباترین مناظری است که از دریا می توان درذهن تصور کرد. پیشنهاد می کنیم برای دیدن تمام زیبایی های این خلیج، از تورهای کروز آن استفاده کنید و در میان راهتان از غارهای حیرت آور آن هم دیدن کنید.

• شهر هوشی مین (Ho Chi Minh City): از شهرهای شلوغ ویتنام که قطب اقتصادی آن هم محسوب می شود و دیدنی های زیادی دارد. جاهایی که باید در این شهر ببینید، موزه ی HCMC، کلیسای جامع نوتردام، منطقه ی Da Kao، منطقه ی Jade Emperor و کاخ استقلال است.

• مجموعه ی باستانی مای سان(My Son): قدمت آن به قرن چهارم برمی گردد و مرکز مهمی برای مذهب هندو بوده است.

• هوی آن (Hoi An): از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای ویتنام که قسمتی از ساختمان های آن به قرن یازدهم بر می گردد.

• منطقه ساپا (Sapa): اگر علاقه مند به مناطق روستایی با مناظر دیدنی هستید، ساپا بهترین گزینه برای شماست. منطقه ای که به داشتن شالیزارهای پلکانی در کنار کوه های سر به فلک کشیده معروف است.