لنکاوی ، جزیره استوایی مالزی

لنکاوی مجمع الجزایری در سواحل شمال غربی مالزی و متشکل از ۹۹ جزیره است که زیباترین جاذبه های اکوتوریستی را در میان جزایر مالزی داراست.

اولین ژئوپارک مالزی در لنکاوی تاسیس شده و بسیاری از نقاطش در حفاظت سازمان یونسکو می باشد. همچنین یکی از زیباترین و شگفت انگیز ترین پل های معلق جهان به نام اسکای بری (SKY BRIDGE) در این جزیره وجود دارد که با دو خط تلکابین به طول حدود ۹۲۰ متر می توان به آن رسید و در تله کابین شاهد مناظر بسیار حیرت انگیزی خواهید بود. این جزایر به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای استوایی، از لحاظ پوشش گیاهی و سواحل بی نظیر است.

در لنکاوی می توان با تاکسی، کرایه اتومبیل، موتور سیکلت، اسکوتر برای گشت و گذار در شهر استفاده کرد و در همه هتل ها دوچرخه برای اجاره وجود دارد.

اصلی ترین جذابیت این جزیره، زیبایی های طبیعی آن است. ساحلی با شن های سفید، آب زلال دریا، تخته سنگ های آهکی و ورزش های آبی بخشی از این جذابیت ها محسوب می شوند. پانتای سنانگ معروف ترین ساحل این جزیره است که دارای تعداد زیادی رستوران می باشد. سواحل پانتای تنگاه و پانتای کوک کمی خلوت ترند و آرامش بیشتری برای مسافران دارند.

با گردش در پارک های حفاظت شده، تجربه مهیج جنگل گردی و دیدن صحنه های جذابی چون آبشار تگالا توجو، پرنده های خوشرنگ و حیواناتی همچون سوسمار و میمون را بدست خواهید آورد. گانونگ رایا و گانونگ مت سینانگ مرتفع ترین قله های لنکاوی هستند که می توان از فراز آنها قسمت های زیادی از تایلند را تماشا کرد. جاده گوندولا و پل هوایی آن مسیر جالبی برای کوهنوردی، پیمودن مسیر قله ها و مشاهده مناظر زیبایی است که همه جا را فرا گرفته است.

جاذبه های دیگری چون شالیزار لامان پادی، میدان عقاب، آکواریوم آندروااترورد و روستاهای که به سبک آسیای جنوب شرق قدیم باقی مانده اند و در آن ها می شود مارهای خوش خط و خال را دید و از غذاها و موزیک های سنتی شان لذت برد، درواقع مکان های دیگری هستند که نباید از دست دادشان داد.

وضعیت خوراکی و مواد غذایی در این جزیره بسیار متنوع است و وعده های غذایی را می توانید از دکه ها، رستوران ها، ریزورت ها به صورت غذاهای سنتی مانند برنج پخته شده، نارگیل حلقه شده و موز تا غذاهای بین المللی چینی، بالی و آلمانی سفارش دهید