به قبرس شمالی سفر کنیم یا به قبرس جنوبی؟

این سوالی است که تقریبا هر کسی که قصد سفر به قبرس می کند، از خودش یا دیگران می پرسد. اگر این سوال در ذهن شما هم نقش بسته، این مطلب را بخوانید تا به جواب سوالتان برسید و ببینید که برای شما سفر به قبرس شمالی یا قبرس جنوبی سفر جذاب تری است.

قبرس - پرین پرواز

مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی از نظر جاهای دیدنی

اگر درباره جاهای دیدنی قبرس تحقیق کنید، می بینید که نیمی از آن ها در قبرس شمالی و نیمی از آن ها در قبرس جنوبی قرار گرفته اند و انصافا همه آن ها هم زیبا هستند. با این حساب شما چه سفر به قبرس شمالی و چه سفر به قبرس جنوبی را انتخاب کنید، نباید کوچکترین نگرانی از بابت جذابیت این دو بخش از قبرس و تنوع جاهای دیدنی داشته باشید. هم در قبرس شمالی و هم در قبرس جنوبی سواحل زیبا، طبیعت شگفت انگیز، جاذبه های توریستی و اماکن تاریخی گوناگونی وجود دارد. تنها تفاوتی که قبرس شمالی و قبرس جنوبی از نظر جاهای دیدنی با هم دارند، این است که قبرس جنوبی پر هیاهوتر است و شهرهای سرزنده تری دارد و قبرس شمالی آرامش بخش تر است. البته در شهرهای قبرس شمالی نیز امکان شب زنده داری و تفریحات شبانه بسیار هیجان انگیز وجود دارد. اما به هر حال از این منظر قبرس جنوبی یک سر و گردن بالاتر از قبرس شمالی است.

قبرس - پرین پرواز

مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی از نظر جذابیت سواحل

اگر به خاطر سواحل قبرس است که می خواهید به این کشور سفر کنید، باید به شما یک راز مهم را درباره سواحل قبرس بگوییم. سواحل قبرس شمالی به نسبت سواحل قبرس جنوبی زیباتر هستند. البته این بدین معنی نیست که سواحل قبرس جنوبی جذاب نیستند. بلکه واقعیت این است که سواحل قبرس شمالی به خاطر اینکه توریستان کمتری را به چشم دیده اند، بکرتر باقی مانده اند، آسیب کمتری به آن ها وارد شده است و مهمتر از همه اینکه سرشار از آرامش هستند. البته شما باید این را هم در نظر داشته باشید که یک سری از توریستان عاشق شلوغی هستند و ترجیحشان این است که به جای اینکه در خلوت و آرامش در یک ساحل ریلکس کنند، در کنار دیگر توریستان به جشن و پایکوبی بپردازند و یا از انرژی مثبت دیگر توریستان در ساحل برای بهتر شدن حال خودشان استفاده کنند. اگر شما هم چنین فکری در سر دارید، به احتمال زیاد از سواحل قبرس جنوبی بیشتر خوشتان خواهد آمد.

قبرس - پرین پرواز

مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی از نظر لذیذ بودن غذاها

اگر طرفدار غذاهای یونانی هستید، باید به قبرس جنوبی سفر کنید و اگر عاشق غذاهای ترکی هستید، باید راهی قبرس شمالی شوید. مطمئنا به هر کدام از بخش های قبرس که سفر کنید، از طعم غذاها راضی خواهید بود. چراکه غذاهای هر دو بخش قبرس خوشمزه و لذیذ هستند. اما خوب است این را هم بدانید که قبرس بیشتر به غذاهای یونانیش معروف است و با این حساب اگر غذا و خورد و خوراک برایتان مهم است و می خواهید که تجربه خاص تری از این نظر در طول سفر به قبرس داشته باشید، بهتر است به قبرس جنوبی سفر کنید.

قبرس - پرین پرواز

مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی از نظر هزینه های سفر

شاید بتوان گفت که مهمترین فاکتور برای مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی از نظر بیشتر توریستان بحث هزینه های سفر به آن هاست. اگر هزینه سفر به قبرس برای شما هم ملاک مهمی است، باید این را بدانید که سفر به قبرس شمالی برایتان ارزانتر از سفر به قبرس جنوبی تمام می شود. می پرسید چرا؟ جواب ساده است. ماجرا از این قرار است که شما در قبرس شمالی سر و کارتان با لیره است. در صورتی که در قبرس جنوبی باید یورو خرج کنید و مسلما هزینه تفریح و خورد و خوراک در قبرس جنوبی برایتان گرانتر خواهد بود. البته به هر حال خیلی از توریستان ترجیحشان این است که هزینه های سفر به قبرس جنوبی را به یورو پرداخت کنند، اما در ازایش بتوانند از حال و هوای اروپایی و متفاوت قبرس جنوبی استفاده کنند.

قبرس - پرین پرواز

در نهایت اینکه چه شما با تور قبرس شمالی راهی این جزیره شوید و چه تور قبرس جنوبی را انتخاب کنید، در هر صورت این سفر به یکی از به یادماندنی ترین سفرهای زندگیتان تبدیل خواهد شد. چراکه همه قسمت های قبرس چه در شمال قرار گرفته باشند و چه در جنوب، جذاب و دیدنی هستند و هر قسمت از آن به شکلی منحصر به فرد است.

قبرس - پرین پرواز

برای رزرو ارزانترین تور قبرس می توانید با ما در پرين پرواز تماس بگیرید.

جاذبه های گردشگری

قبرس چطور کشوریست؟

قبرس چطور کشوریست؟

قبرس چگونه کشوریست؟ اگر می خواهید با کشور قبرس آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه برایتان توضیح می دهیم که قبرس چطور کشوری است، کجا قرار گرفته است، چه آب و هوایی دارد و چقدر جمعیت دارد. با خواندن این مطلب می توانید یک دید کلی به کشور زیبا و جزیره ای قبرس پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.

ادامه مطلب