سفر به اسپانیا یا ایتالیا

اسپانیا و ایتالیا دو تا از دیدنی ترین و توریستی ترین کشورهای اروپا هستند و مسلم است که اگر کسی زمان، شرایط و هزینه لازم برای بازدید از هر دو این کشورها را داشته باشد، باید هم به اسپانیا و هم به ایتالیا سفر کند. اما ما فرض را بر این می گیریم که شما می خواهید فقط از یکی از این دو کشور اروپایی دیدن کنید، در این صورت سوال اینجاست که سفر به اسپانیا بهتر است یا سفر به ایتالیا؟ اسپانیا زیباتر است یا ایتالیا؟ سفر به اسپانیا ارزانتر است یا سفر به ایتالیا؟ اسپانیا جاهای دیدنی بهتری دارد یا ایتالیا؟ ما در این مطلب می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم و اسپانیا و ایتالیا را از جهات مختلف با هم بررسی کنیم.

مقایسه سواحل اسپانیا و ایتالیا

اسپانیا به نسبت ایتالیا سواحل کمتری دارد. اما با این حال بیشتر توریستان معتقدند که سواحل اسپانیا از سواحل ایتالیا بهتر هستند. در اسپانیا تعداد زیادی سواحل عمومی وجود دارد که شما به راحتی می توانید حوله خود را روی شن های ساحلی آن ها پهن کنید و از زیبایی سواحل لذت ببرید. در صورتی که در ایتالیا شما معمولا باید برای بازدید از سواحل هزینه پرداخت کنید.

ایتالیا - پرین پرواز

مقایسه غذاهای اسپانیا و ایتالیا

شاید خوشمزگی و لذیذ بودن غذاهای یک کشور برای شما خیلی مهم باشد و بر روی تصمیمتان برای سفر به آن کشور تاثیر بگذارد. در این صورت بهتر است که قبل از انتخاب اسپانیا یا ایتالیا برای سفر، مقایسه غذاها و نوشیدنی های آن ها را مطالعه کنید. خوب است این را بدانید که غذاهای ایتالیا جزء لذیذترین غذاهای دنیا هستند و مشخص است که اگر مقایسه ای در کار باشد، غذاهای ایتالیا گوی رقابت را از غذاهای اسپانیا می دزدند و این ایتالیاست که از این نظر برنده رقابت می شود. البته این را هم بگوییم که غذاهای اسپانیا نیز بسیار لذیذ هستند. اما تنها مشکلی که غذاهای اسپانیا دارند، این است که تنوع آن ها برای گیاهخواران کم است و اصولا گیاهخواران حس بهتری در ایتالیا دارند و گزینه های بیشتری برای غذا خوردن دارند.

ایتالیا - پرین پرواز

مقایسه هنر و فرهنگ اسپانیا و ایتالیا

هم کشور اسپانیا و هم کشور ایتالیا از نظر فرهنگی و هنری کشورهای غنی هستند. شما در ایتالیا می توانید از موزه های متعددی دیدن کنید. حتی اگر در شهری مثل رم در ایتالیا قدم بزنید، احساس می کنید که انگار در یک موزه فضای باز در حال گشت و گذار هستید. از طرفی در شهرهای دیگر ایتالیا مثل فلورانس نیز اوضاع به همین منوال است و اصولا شهرهای ایتالیا از نظر هنری و فرهنگی بسیار سطح بالا هستند. از آن طرف اسپانیا نیز موزه ها و گالری های هنری درجه یکی دارد. مثلا یک موزه به نام پرادو در مادرید وجود دارد که در آن بیش از 8000 نقاشی نگهداری می شود و به عنوان بزرگترین گالری هنری جهان شناخته می شود. علاوه بر آن یک موزه به نام موزه رینا سوفیا نیز در مادرید وجود دارد که آن هم در نوع خودش شگفت انگیز است گفتنی است که در شهر بارسلون ینز گالری های هنری مختلفی وجود دارد که درآن ها می توانید از کلکسیون های هنری هنرمندان معاصر اسپانیایی و خارجی دیدن کنید.

ایتالیا - پرین پرواز

مقایسه معماری اسپانیا و ایتالیا

اگر شما به ایتالیا سفر کنید، هر لحظه با ساختمان های زیبا با معماری های خاص رو به رو خواهید شد. در شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک ایتالیا، تا دلتان بخواهد بناهای شگفت انگیز وجود دارد و همان طور که می دانید، این کشور معماری فوق العاده ای دارد و همیشه گفته می شود که معماری ایتالیا از معماری هر کشور دیگری در دنیا جذاب تر است. البته این بدین معنی نیست که اسپانیا معماری جالبی ندارد. واقعیت این است که ساختمان ها و بناهای اسپانیا نیز بسیار خارق العاده هستند. شما در اسپانیا می توانید از کاخ سلطنتی باروک، ساختمان معروف کازا میلا، بنای معروف کازا باتیو و از همه جالب تر از کلیسایی به نام کلیسای لا ساگرادا فامیلیا دیدن کنید که بسیار معماری تحصین بر انگیزی دارد. این کلیسایی که در موردش صحبت می کنیم، اصلا یک کلیسای معمولی نیست و به قدری معماریش خاص است که ساختش از سال 1882 آغاز شده و اگر همه چیز طبق روال پیش برود، نهایتا در سال 2026 تکمیل می شود.

ایتالیا - پرین پرواز

مقایسه دسترسی های اسپانیا و ایتالیا

هم اسپانیا و هم ایتالیا کشورهایی هستند که دسترسی های مناسبی دارند و تردد در آن ها راحت است. چراکه هر دو این کشورها سیستم حمل و نقل عمومی تمیز، کارآمد و ارزانی دارند. در هر دو کشور اسپانیا و ایتالیا مسیر ریلی درجه یکی وجود دارد و از طرفی قیمت پروازهای داخلی در هر دو آن ها قیمت مناسبی دارند. با این اوصاف می توان گفت که دسترسی های اسپانیا و ایتالیا سطح یکسانی با یکدیگر دارند. تنها موردی که باید به شما در این باره یادآور شویم، این است که در این کشورها بهتر است که تا جای ممکن از اجاره کردن خودرو صرف نظر کنید و با قطار یا هواپیما در آن ها تردد کنید. چراکه رانندگی در شهری مثل رم اصلا ایمن نیست و شاید بهتر باشد که خودتان را درگیر رانندگی در ایتالیا و یا حتی اسپانیا نکنید.

ایتالیا - پرین پرواز

مقایسه هزینه ها در اسپانیا و ایتالیا

اگر هزینه کمی برای سفر به اروپا دارید، سفر به اسپانیا برای شما گزینه بهتری خواهد بود. چراکه غذاها، هتل ها و تفریحات ایتالیا گرانتر از اسپانیا هستند. این بدین معنی است که شما راحت تر می توانید هزینه های سفر به اسپانیا را مدیریت کنید و با هزینه کمتری می توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

ایتالیا - پرین پرواز

برای اخذ ویزای شینگن می توایند با ما در پرين پرواز تماس بگیرید.

جاذبه های گردشگری

نماد اصلی شهر مادرید ، اسپانیا

نماد اصلی شهر مادرید ، اسپانیا

مجسمه خرس و توت فرنگی در واقع نماد اصلی شهر ماردید هستند ، این نماد و ممکنه خیلی جاها ببینید از روی دریچه آب راه های شهرداری روی کف خیابون گرفته تا روی پرچم تیم های این شهر مثل اتلتیکو مادرید حالا اینکه اصلا چرا خرس و درخت نماد این شهر شده اند داستان مفصلی دارد ، نکته ای که از همه جالبتره بدونید اینه که توی این شهر نه هیچ خرسی وجود داره نه درختچه توت فرنگی زیاده !پس جتما این سوال برای شما پیش میاد که چرا همچین نمادی برای این شهر انتخاب کردن ؟

ادامه مطلب
جاذبه های گردشگری اسپانیا، کشور ماتادورها

جاذبه های گردشگری اسپانیا، کشور ماتادورها

آب و هوای شهر‌های بندری و ساحلی اسپانیا تقریباً در تمامی فصول سال مناسب‌ هستند و در زمستان‌ این سواحل پر از گردشگرانی می‌شوند که از سراسر دنیا به اسپانیا آمده‌اند، در این زمان برخی مناطق نظیر مالاگا دمایی نزدیک به 16 - 17 درجه سانتی‌گراد دارد، در حالی که دمای شهر مادرید در همان زمان حدود یک درجه سانتی‌گراد است

ادامه مطلب
کشور زیبای ایتالیا

کشور زیبای ایتالیا

ایتالیا Italy نام کشوری است که در جنوب اروپا فرار دارد و به دلیل شباهت نقشه اش به چکمه ، به کشور چکمه ایی مشهور است.پایتخت ایتالیا رم است و شبه جزیره ایتالیا ، جزیره سیسیلو جزیره ساردنی واقع در دریای مدیترانه ، ایتالیای امروزی را تشکیل میدهند، کشوری پیشرفته که یکی از هفت کشور صنعتی جهان شمرده میشود.

ادامه مطلب
کشور اسپانیا ، رتبه اول رقابت گردشگری در دنیا

کشور اسپانیا ، رتبه اول رقابت گردشگری در دنیا

به گزارش ایسنا، در این گزارش که هر دوسال یک بار توسط مجمع جهانی آقتصاد منتشر میشود ، شاخص رقابت پذیری در عرصه گردشگری و سفر بر اساس مجموعه ای از فاکتور ها و سیاستهایی تعیین میشود که به رشد پایدار صنعت گردشگری و سفر کمک میکند

ادامه مطلب