بهترین جاهای دیدنی قشم

گلچین دیدنی ترین جاذبه های گردشگری قشم

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. جزیره ای که خودش به تنهایی از 20 کشور مختلف در دنیا بزرگتر است و گوشه گوشه اش پر از جاذبه های گردشگری و شگفتی های طبیعی است. این جزیره شگفت انگیز علاوه بر طبیعت زیبایی که دارد، پر از مرکز خرید است و واقعیت این است که خیلی از مسافران به قدری جذب مراکز خرید و بازارهای این جزیره می شوند که اصلا فراموش می کنند وقتی را برای بازدید از جاذبه های گردشگری قشم کنار بگذارند. اما اگر از ما می شنوید، ما به شما توصیه می کنیم که حتما برای بازدید از این چند جاذبه گردشگری در قشم که در ادامه به شما معرفی می کنیم، وقت بگذارید تا بعدا با دیدن تصاویر این جاهای دیدنی در قشم حسرت نخورید که چرا تا قشم سفر کرده اید و این شگفتی ها را از نزدیک ندیده اید!

قشم- پرین پرواز

غار نمکدان قشم

در قشم یک غار نمکدان وجود دارد که طولانی ترین غار نمکی دنیاست. این غار که حدودا 6400 متر طول دارد، یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری قشم است. غاری که سنگ های آن در طول 57 میلیون سال شکل گرفته اند و در نتیجه غار نمکدان به یکی از زیباترین غارهای ایران و حتی دنیا تبدیل شده است. این را هم بگوییم که این غار جدای از زیبایی سحرآمیزی که دارد، جنبه درمانی نیز دارد و نمکی که از آن استخراج می شود، از نظر پزشکی بسیار مفید است.

قشم- پرین پرواز

جنگل حرا قشم

جنگل حرا یک جنگل بسیار خاص و زیباست که پر از درختانی است که در آب شور رشد پیدا می کنند. این جنگل که درست وسط دریا قرار گرفته است، یکی از شگفت انگیزترین، خاص ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری قشم است. جنگلی که با تمام جنگل هایی که تا به حال دیده اید، فرق دارد و از همه جالب تر اینکه محل زندگی پرندگان متنوع و حیوانات آبی مختلف است.

قشم- پرین پرواز

دره ستارگان قشم

دره ستارگان یکی از معروف ترین جاهای دیدنی قشم است. می دانید چرا به این دره ای که در موردش صحبت می کنیم، دره ستارگان گفته می شود؟ دلیل این امر این است که بر اساس یک افسانه محلی در قشم، این دره بر اثر افتادن ستاره ها به زمین تشکیل شده است!اما واقعیت این است که صخره های این دره به خاطر فرسایش باد و باران به اشکال عجیب و غریب فعلی در آمده اند و این طور که تخمین زده شده، سن این دره حدودا 2 میلیون سال است. با همه این اوصاف اگر در سفر به قشم برای بازدید از دره ستارگان وقت نگذارید و خودتان نروید و آن را از نزدیک نبینید، مطمئنا اشتباه بزرگی کرده اید!

قشم- پرین پرواز

جزایر ناز قشم

جزایر ناز که از ساحل قشم حدود 1 کیلومتر فاصله دارند، از نگاه مسافران از جمله بهترین جاهای دیدنی قشم هستند. جذابیت این جزیره ها به این است که در زمان پایین بودن سطح آب دریا کاملا به جزیره قشم راه دارند. در واقع وقتی که سطح آب پایین می آید، این راه نمایان می شود و هر کسی به راحتی می تواند این مسیر 1 کیلومتری را با شتر و حتی با پای پیاده طی کند. با این حساب اگر شما هم دوست دارید که حس و حال جالب قدم زدن وسط دریا را تجربه کنید، حتما باید از جزایر ناز قشم بازدید کنید. تصورش را بکنید که شما در حالی در کنار جزایر ناز قشم از وسط دریا عبور می کنید که هر دو طرفتان را آب فرا گرفته است و به هر سمتی که نگاه کنید، تا چشم کار می کند آب وجود دارد!

قشم- پرین پرواز

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه را به عنوان یکی از خاص ترین جاذبه های طبیعی قشم می شناسند. این تنگه به خاطر اشکال بسیار زیبا و البته عجیب و غریبی که روی دیواره های صخره هایش وجود دارد، معروف شده است. این دیواره ها حدودا 100 متر ارتفاع دارند و هر چه به سمت عمق دره بروید، فاصله آن ها از هم کم و کمتر می شود و حس و حال قدم زدن در آن بهتر و بهتر می شود. ضمن اینکه در تنگه چاهکوه قشم آرامش بی کرانی احساس می شود و مسلما شما هم شیفته آرامش بی انتهای این تنگه زیبا خواهید شد.

قشم- پرین پرواز

روستای لافت

روستای لافت که به آن بندر لافت نیز گفته می شود، یکی از تاریخی ترین روستاهای جنوب ایران است. این روستا با نام روستای بادگیرها و همین طور بندر بادگیرها نیز شناخته می شود و همیشه از آن به عنوان یکی از خاص ترین جاهای دیدنی قشم یاد می کنند. روستایی که یک قلعه پرتغالی را در خود جای داده که قدمتش به قرن 16 میلادی می رسد. قلعه ای که نشان از دورانی دارد که جنوب ایران در دست پرتغالی ها بوده است. گذشته از این، روستای لافت یک سری چاه نیز دارد که آن ها نیز جزء جاذبه های توریستی قشم هستند. کاربری این چاه ها این است که آب باران در آن ها جمع می شود تا مردم بتوانند بعدا از آن آب استفاده کنند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که در گذشته تعداد این چاه های تاریخی 366 عدد یعنی به تعداد روزهای سال بوده تا مردم بتوانند هر روز از آب یکی از آن ها استفاده کنند. حالا از همه اماکن تاریخی لافت که بگذریم، باید بگوییم که این روستا غروب های بسیار زیبایی هم دارد که مطمئنا تماشای آن ها از ساحل لافت برای شما هم جالب خواهد بود.

قشم- پرین پرواز

برای رزرو تور ارزانترين تور قشم با همکاران ما در پرین پرواز تماس بگیرید.